keskiviikko 4. maaliskuuta 2015

Haasteita

QUIS? (kuka)
QUID? (mitä)
UBI? (missä)
QUIBUS AUXILIIS? (minkä ja kenen avulla)
CUR? (miksi)
QUOMODO? (miten) 
QUANDO? (milloin)

Minä itte,eikä kukaan muu. 
Tähän ikään mennessä olen oppinut sen että kukapas sen kissan hännän nostais jossei kissa 
itse.
Kun on pienestä pitäen tottunut siihen että itse se on hommansa hoidettava eipä sitä juur muilta apua odota edes saavansa.
Ei hyvässä eikä pahassa.

❄❄❄❄

No mitäpä tässä.
Ei kummempia...
Mitä on sana joka kuuluu varmaankin meillä kotona useimmiten.
Kun välillä 4 suuta huutaa äitiä mitäpä siihen vastaamaan muuta kuin mitä???

❄❄❄❄
Missä muruseni on????
"kussa mun kultani?????"
Siellähän ne onneni muruset pieninä palasina maailmalla kulkee.
Missäkö olen kokenut onnea????
Kotonani ihan perus asioista koostuu onneni,pienistä pipanoista ja pisaroista kehkeytyy iso lätäkkö johon onnellisena kumppareillani lätsäytän.
Missä olen kokenut ne musertavimmat surun hetkeni????
Sairaalan kappelissa sylissäni kaksi pientä arkkua,lähes kainaloissa kuljetettavat.
Joskus tuntuu että tämä maailma on vaan niin epäreilu paikka.

❄❄❄❄❄

Sama vastaus kun ensimmäinen Minä itte.
Kuka muu muka????

❄❄❄❄❄
Jaa että miksi????
Kuten sanottua jos tietäisin vastaukset kaikkiin epäkohtiin 
tai hyviinkin asioihin ei kysymyksiä tarvittaisi.
Useasti olen miettinyt myös että miksi aina minä ja miksi aina mulle käy niin tai näin??
Enpä ole vastausta saanut.

❄❄❄❄❄

Nii in miten sitä kukaan jaksaa aina samaa sontaa.
Siten että paistaa se aurinko joskus risukasaankin joskus pilkistellen pilvien lomasta joskus täysiä räköttäen.
Sillä sitä jaksaa.

❄❄❄❄❄

No sitähän minäkin kyselen että milloin saan sen lottovoiton,milloin löydän onneni avaimet ja milloin tää shaissin kantaminen loppuu.
Palkkapäivä tuntuu hetken ennen laskujen maksamista aina pienoiselta lottovoitolta.
Onneni avaimethan on minulla itselläni kun vaan jaksaisin niitä kilisytellä
 ja muistaisin niiden olemassa olon niin siinähän ne olisivat käytettävissäni mutta kun mutta kun....

Kiitos bikke haasteesta,lauantaina nähdään muissa merkeissä....
haastan sut kilpailuun kumpi kantaa nopeemmin 100 m ikean kassia????

Ketään en haasta napakkoot kuka haluaa.....

❄❄❄❄❄❄❄

Arkeenhan ei taas kuulu yhtikäs mitään normaalista poikkeavaa.
Työn lisäksi on aikaa vienyt uuden oppiminen tuon erityispoikani kanssa.
Diagnoosi kun nyt uusittiin on kaikki vanha heittänyt härän pyllyä ja uusien asioiden hoitaminen kuluttaa aikaa aika hurjasti ennenkö ovat taputeltuina.
Nyt olisi sen aikuusuuden opettelemisen aika kuulemma, nyt pitäisi alkaa valmentautua itsenäiseen elämään pikkuhiljaa.
Pitäisi alkaa miettimään yhtä ja toista pojan oman  itsenäisemmän elämän asioita.
Ehei ei vielä huutaa sydän mutta aika tulee vääjäämättä vastaan.
Juurihan minä niitä pikkuruisia sormia ihailin ,juurihan minä silittelin pientä alta kiloista ihmistainta keskoskaapissa,juurihan minä itkin ilosta kun sain vihdoin kuukauden ikäisen pojan syliini ensimmäistä kertaa.
Juurihan minä istuin teho-osastolla monta monituista yötä toivoen että pieni jaksaa.
Nytkö jo minun pitäisi miettiä jatkoopintoja,rippileirejä,tukitoimia sinne tukitoimia tuonne....
Juurihan tuo kaikki oli tässä käsin kosketeltavissa ja nytkö se jo menee...

Herää kysymys näin omankin syntymäpäiväni kynnyksellä että oonks mää jo näin hiton vanha???
Tulispa se kevät....







Mossekin on sitä mieltä että tää on jo niin tylsää kun mahakarvat ja villahousut kastuu aina vaan enemmän ja enemmän kun pihalla käy....




5 kommenttia:

  1. Juu-u, oot sää jo niin hiton vanha :D
    Ja mää vielä vähän vanhempi. En paljoo....

    Birki teki niin hyvät kymysykset, että on ilo lueskella näitä vastauksia :)
    (kun nyt vielä kaikki muutkin sinipaidat vastais!)

    VastaaPoista
  2. Hyvin vastailtu Mirtsi. Nosti omaa rimaa samojen kyssäreiden äärellä. Paitsi että en ole vielä ehtinyt vastauksia paljon mietiskellä, mutta sit joskus.

    Toivottelen teille mukavaa lauantaita! Syökää yks pizza munkin puolesta. t. Välimallin vanhus :)

    VastaaPoista
  3. Elämä on.. epäreilua ja sitten taas aurinkoa. Epäreiluudet kantaa mukanaan.... <3
    huomiseen mussu!

    VastaaPoista
  4. Ihania vastauksia! Löysin just blogisi Biken ansiosta:)
    Täällä Espanjassa se kuule vasta mahakarvat kastuukin, vettä tullu kaataen saavista koko viikon. Hyvä muistutus minullekin tuo, että itehän sitä on oman onnensa seppä. Kun jaksas vaan... Ihanaa viikonloppua sinulle!

    VastaaPoista

<3 ihastuin kommenteista ja puumerkeistänne, kiitos niistä <3