torstai 15. marraskuuta 2012

Maailmassa monta on ihmeellistä asiaa....

Aikas hassua, sain sähköpostia ihmiseltä jonka kuvia olen käyttänyt väärin TIETÄMÄTTÄNI. Posti aiheutti hiukan ristiriitaisia tunteita ja nyt mietinkin miten hoidan homman. Jos ja kun laittaa Guuggelin kuvahakuun jonkun hakusanan vaikkapa joulukuusi (tuulesta temmattu eikä liity juttuun) tulee kuvia monta sivullista, minun ainakin tulee aika harvoin avattua sivu joihin kuva liittyy tai edes luettua niitä juttuja joita siel sivussa lukee vaan MYÖNNÄN aika surutta olen sen kuvan kopsannut ja useimmiten myös sen kirjoitukseni lopussa ilmoittanut että kuvat on guuglattuja. Nyt olen tehnyt virheen ja käyttänyt jonkun kuvaa juurikin näin.
Luulenpa tämän olevan aika yleistä, kai en siis tiedä, mutta nyt mulla onkin ongelma, mikä kuva se on mitä olen väärin käyttänyt. Ja kun kerran olen näin toiminut nöyrin anteeksi pyyntö lienee paikallaan. Se lähteköön tässä, tiedän kyseisen ihmisen seuraavan blogiani koska on osannut minulle myös postia laittaa.

On varmaankin aika kirjoittamaton sääntö blogi maailmassa olla kopsaamatta muiden blogeista kuvia ainakin ilman lupaa ja useimmiten jos huomaan että joku kuva on jonkun blogista, pyydän siihen luvan s-postilla ennen kuvan käyttöä. Muutamaan olen saanut myöntävän vastauksen ja joihinkin en ja ne olen jättänyt julkaisematta. Toisaalta olen sitä mieltä että mikäli kuvansa netissä vapaasti julkaisee ja jättää sen niinsanotusti allekirjoittamatta tai päälle kirjoittamatta vai leimaamatta miksi sitä nyt sitten sanotaankaan on se vähän toisaalta niinku vapaata riistaa. Siis tämäkin vain toisaalta, toisaalta taas ymmärrän postin kirjoittajan pointin onhan se nyt aika törkeetä kun tosta vaan lainaa toisen kuvia ja varsinkin jos ne on myynnissä olevia kuvia jollain saitilla. Mutta mistä mä olisin voinut tietää, taustatyötä tekemällä joo mutta eipä tullut mieleeni..... Useimmat tälläiset kuvathan on varustettu päällekirjoituksella tai sillä mikä lienee että niistä selkeesti näkee ettei ne oo yleiseen jakoon tarkoitettu.
Sitten toinenkin pointti miks ne on sitten noin kopsattavissa olevia kuvia jos ne kerran on maksullisia, tiedän että nykytekniikalla saa myös kuvat näkymään sumeina ja vain luvan pyytämällä kunnollisina siis jos on esim kiinnostunut kuvasta enemmänkin näkemään.

ÄÄÄÄH en tiiä... koitan nyt sitten alkaa etsimään sitä kuvaa/kuvia jonka/jotka olen varastanut ja poistan sen jos löydän jos en se on sitten kai ostettava tai jotain että saan sitä täällä käyttää koska silloinhan se on minun kuvani jos kerran olen siitä maksanut ja saan tehdä sillä ihan mitä lystään.
Niih, tästä jutusta on sitten turha kenenkään vetää herneitä nenäänsä tai jos haluaa ilmoittautukoon s-postiini niin lähetän koko pussillisen postissa ei tartte pariin herneeseen tyytyä. Oikeesti yritän suhtautua tähän asiaan aikuismaisesti ja asian vaatimalla vakavuudella en kirjoita tätä herjatakseni ketään mutta mielipiteeni aioin ilmaista ja se olkoon nyt sitten tämän postauksen pointti ja se että olen siis tehnyt katalan teon.

Tää ois tän koti-postiinkin vastasin joten innolla odottelen mitähän ihanaa kusti mulle kiikuttaa......
pieni piristys ei oo yhtään pahitteeks tän synkkyyden keskelle. Ulkona on märkää ja pimeetä eikä pakkasta ees oo näkyvissä. Sais nää kurakelit loppua....... koiruliini lappaa kuraa sisälle ämpäri kaupalla ja koko ajan saa luututa lattioita. Univelka alkaa olla selätetty ja nukun enään sellaisia "normaaleja" 10-12 tunnin yöunia.... hih =),aion nauttia tästä ajasta nyt ihan täysin siemauksin koska ei tää kauaa kestänytkään... eestaas mennään ympäri ja yhteen tullaan, uudet tuulet puhaltaa ens vuoden alusta ja niistä sitten kun on faktaa.
Nautin koulumatkoista rintsessan kanssa, kotihommista,piiiiiiiiiitkistä lenkeistä elukoitten kanssa ja omista jutuistani joita alkaa kertymään taas yhtä ja toista ne kyllä liittyy siihen isompaan jytkyyn sitten ens vuanna mutta kuitenkin. Tää breikki tuli kyllä niin tarpeeseen myönnän olleeni aika sluut. Oma moka en sillä sano, ja pelkkää postitiivistä palautetta "tempustani" olen saanut ympärilläni olevilta ihmisiltä ja läheisiltä. Pysäyttävin oli varmaankin se kun rintsessa halas ja sanoi; ihanaa äiti että sä oot taas mun äiti.  Snif suloinen apinani.
Uskallusta se vaan vaati ja uskoa itseensä. Hyvä mää....... ja nyt hyvä mää menee saunaan...............

2 kommenttia:

  1. Hyvä sää :D
    Ja lykkyä pyttyyn mitä sitten siellä ens vuonna tulossa onkin!

    Eiks tuo sähköpostaaja sitten sulle maininnut mistä kuvasta on kyse??
    Täytyy myöntää, että kyllä mä kans joihinkin juttuihin olen kuukkeloinut kuvia ja aika huoletta niitä käyttänyt....sen olen koittanut varmistaa ettei nyt kuitenkaan kenenkään blogikuvia...

    VastaaPoista
  2. Mää pyörtyisin onnesta, jos mää löytäsin jonkin kuvani netistä. Johtuu kyllä varmaan siitä, että mää en ota mitään taideräpsyjä. Ja jos sen mainitsee, että googlessa on käyty niin kyllähän se kertoo asiasta kiinnostuneille ettei ole oma kuva. Ja onnea sinne uusiin tuuliin!

    VastaaPoista

<3 ihastuin kommenteista ja puumerkeistänne, kiitos niistä <3