lauantai 5. marraskuuta 2011

Vastaanpa haasteeseen....

Kiitos Kirsi haasteesta joka on haastava hah =) olipas runollista...

25 asiaa itsestäni ei pitäisi olla vaikea juttu näinkin itserakkaalle ihmiselle ....
mutta kumma juttu pikkasen rimakauhua on havaittavissa....

1. Olen ainoa sinisilmäinen henkilö perheessäni pojat ja isänsä ovat ruskeasilmäisiä kaikki eri sävyisiä mutta kuitenkin ruskeasilmäisiä selkeesti, tytöt ovat vihreä silmäisiä...  (ja Kirsin miehelle tiedoksi; mieheni on kahden sinisilmäisen henkilön tekemä todistetusti mutta isänsä äiti oli ruskeasilmäinen)
2.Sain pienenä isältäni lempinimen eestaas johtuen päättämättömästä luonteestani ja menohaluistani, aamullakin kun lähden töihin palaan ainakin kerran takaisin sisälle hakemaan/tarkistamaan jotain ennenkö pääsen matkaan.. saatikka tämä durasell-luonteeni koskaan en ole paikoillani koko ajan teen jotain jos en muuta niin pälätän vaikkei kukaan kuuntelisikaan. (rasittava tyyppi)
3.Yhdyn Kirsin kommenttiin kehitysvammaisista, nuorin poikani oli syntyessään alta kiloinen keskonen ja se toi muutaman haasteen mukanaan ja hänellä on diagnosoitu kehitysvamma, mutta maailman iloisinta,suloisinta,empaattisinta ja fiksumpaa kaveria saa hakea kuin neulaa heinäsuovasta.Elämä hänen kanssaan asettaa tiettyjä vaatimuksia mutta päivääkään en vaihtaisi pois.  <3

4.Olen kokenut elämässäni muutenkin yhtä ja toista joko omien tekemisieni seurauksena tai jonkun toisen ja se on kasvattanut minua ihmisenä ehkä hiukan enemmän kuin tarpeeksi, en ole siis niin sanotusti pumpulissa kasvanut vaan joutunut raivaamaan pitkän ja kivisen tien siihen missä olen nyt. JA OLEN ONNELLINEN !!!
5. Olen erittäin suorapuheinen ja sanon mitä ajattelen ennenkö ajattelen, siksi minulla on aika vähän kavereita, ystäviä sitäkin enemmän.
6.Rakastan suklaata.
7. Rakastan ajaa autolla lujaa ja popittaa musaa täysillä (teini) ja kun ajan yksin ajan lujaa ja huudatan musaa täpöjä.
8.Saan ylinopeussakkoja about 2-4 vuodessa mutta työni takia en menetä korttiani niiden takia.
9.Minustakin näkee aina heti naamasta millä tuulella olen ja muutenkin silloin vetäydyn aika hyvin kaikkien ulottuvilta pois johtuen siitä että kun olen vihainen olen oikeasti vihainen ja tunnen itseni liian hyvin tietääkseni että saatan päästää suustani asioita joita en saa takaisin niin parempi että poistun nurkkaan mököttämään.
10. Ihastun ja vihastun salaman nopeasti josko myös unohdan rakkauteni kohteet salaman lailla, vihastuksiani en niinkään unohda vaan märehdin niitä yökaudet yksikseni.
11. uskon horoskooppeihin.
12. uskon kummituksiin.
13.uskon haltijoihin ja ylipäänsä kaikkeen yliluonnolliseen , osaksi omien kokemusteni kautta ja osaksi äitini kokemuksiin pohjautuen.
14. Äitini on minusta edelleen maailman ihanin ihminen jonka käsiin luottaisin ihan mitä vaan.
15. Olen lapsuuden perheeni kuopus, iltatähti ja kait aika lellitty.
16. minulla on kaksi isoveljeä ja kaksi isoasiskoa.
17, olisin halunnut aina pikkusiskon.
18. Olen niin sanotusti isätön, isäni poistui perhe-kuvioistamme lopullisesti kun olin 5 ja kuoli muutama vuosi myöhemmin.
19. en ole kauhean järjestelmällinen vaan enemmänkin aika boheemi tyyppi.
20. En siis suinkaan ole itserakas vaan ihan päinvastoin jakaisin vaikka viimeisen vesitilkan lähimpieni kanssa jos tarve vaatisi.
21.Elämän koulun myötä en luota ihmisiin heti vaan luottamus ja kunnioitus on ansaittava jos haluaa sitä minulta saada.
22.Istun usein öitä keittiön pöydällä ja ulvoskelen kuuta ja kelaan asioita päässäni,  luulen etten pysyisi kasassa henkisesti ilman mietintätuokioitani.
23.Rakastan kynttilöitä ja hämärää.... (ei törkyt näy nurkissa)
24. Inhoan puhtaan pyykin viikkausta ja kaappiin viemistä, pesen ja laitan kuivumaanki kyllä mielelläni mutta en saa niitä ikinä kaappiin asti ennenkö jolu (äitini) huomauttaa niistä minulle... (meillä on onneksi iso kodinhoitohuoneen pöytä)
25. Mieheni on perfektionisti ja ystäväpiirissämme on jo kauan kiertänyt vitsi meistä kahdesta ja siitä kuinka kestämme toisiamme kun toinen on liehuva liekinvarsi ja toinen on kuivaa puuta, ... kiitos näistä yhteisistä ajoista muruseni  <3 ( tiedän että käyt kurkkimassa täällä aina salaa)...

Haasteen heitän öööö iipanalle.. ota tai jätä....  <3

2 kommenttia:

  1. Vai ulvoskelet sinä kuuta=D Hauska tapa sulla kirjoittaa,tykkään kovasti<3 Mun siskon poikakin syntyi ihan himpun yli kiloisena ja hänellä on kehitysvamma,ihana poitsu on tai kohtahan tuo on jo täysi-ikäinen<3 Tuohon viimeiseen kohtaan sanoisin että taitaa se pitää paikkansa että vastakohdat täydentää toisiaan;)

    VastaaPoista
  2. kiitos Kirsi. <3 meitin Riki painoi syntyessään 920 g ja alimmillaan paino laski 710 g, silloin teholla istuessani yötä päivää keskoskaapin vieressä opin elämästä yhtä ja toista, opin myöskin elämään hetken kerrallaan ja arvostamaan myös jokaista hetkeä, hyvää ja pahaa.
    Ja kyllä minä ulvoskelen kuuta eli sananmukaisesti istun keittiön PÖYDÄLLÄ ja tuijotan ulos ikkunasta juoden kahvia koko yön, kelaan ja kelaan asioita edestakas kunnes ne on järjestyksessä pääni sisällä. Joskus itken joskus nauran joskus vaan mietin, Heh näin saan pidettyä itseni kasassa ja pystyn keskittymään elämääni,työhön ja perheeseeni ihan täysillä kun asiat ei pyöri päässä yhtä ja samaa kehää....

    VastaaPoista

<3 ihastuin kommenteista ja puumerkeistänne, kiitos niistä <3